fysiotherapeut

Klachten aan de bekkenbodem? 3 tips

Bekkenbodemklachten kunnen je enorm belemmeren in je dagelijkse bezigheden. Daarom wil je hier natuurlijk het liefst zo snel mogelijk vanaf. Maar wat kun je hier nu precies tegen doen? In ieder geval is het altijd belangrijk om langs een fysiotherapeut te gaan. Daarnaast zijn er ook een aantal dingen die je zelf kunt doen om de klachten te verminderen.

Volg het advies van je fysiotherapeut op

fysiotherapeut

Sommige mensen nemen het advies van hun fysiotherapeut met een korreltje zout. Ze denken dat ze het zelf beter weten of hebben geen zin om de oefeningen te doen. Als je echt van je bekkenbodemklachten af wilt, kun je het beste wel naar je fysiotherapeut luisteren. Neem zijn of haar advies serieus en doe de oefeningen ook.

Verdeel je activiteiten op een andere manier

Sommige activiteiten kunnen de klachten aan je bekkenbodem ergeren maken. Zo kunnen de klachten verergeren als je het huishouden doet of als je een lange tijd achter elkaar moet staan. Bepaal voor jezelf met welke activiteiten jij last krijgt van je bekkenbodem en probeer ze op een andere manier te verdelen.

fysiotherapeut

Je kunt de ene dag bijvoorbeeld het huishouden doen en de volgende dag naar een feestje gaan. Ook is het slim om je activiteiten niet te lang achter elkaar te doen of pauzes tussendoor te nemen.

Let op je houding

Je bekkenbodemklachten kunnen verergeren door een verkeerde houding. Zorg ervoor dat je altijd tilt met een rechte rug en houd je knieƫn iets uit elkaar tijdens het staan, lopen en zitten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *